NYHETER & INSIKTER

5 fördelar med att använda Hubspot

Känner du dig överväldigad och har svårt att välja ett CRM-system? Här är 5 anledningar att använda HubSpot och hur ditt företag kan dra nytta av att använda det.

HubSpot är utformat för att stärka din försäljnings- och marknadsorganisation för att skapa bättre och mer värdefulla relationer mellan dig och dina kunder.

CRU-systemet, Customer Relationship Management system, anses vara en av de mest kraftfulla och användarvänliga tillväxtmotoren som tillåter team att samordna sina marknadsförings-, försäljnings- och kundserviceinsatser, för att ge bästa möjliga upplevelserna till sina klienter.

Så varför ska du använda HubSpot...?

Vi har samlat 5 värdefulla fördelar för varför din organisation borde hoppa på HubSpot-tåget och börja använda det specifika CRM-systemet.

  1. Allt-i-ett plattform
  2. Intuitivt leadshantering
  3. Mycket värde för pengarna
  4. Avancerad analys och rapportering
  5. Account-Based Marketing - ABM

FÖRDEL #1 ALLT-I-ETT PLATTFORM

En av de viktigaste anledningarna till varför HubSpot är så unikt och kraftfullt är för att det hjälper organisationer att förenkla och samordna sina försäljnings-, service- och marknadsföringsinsatser, allt på ett och samma ställe.

För att förstå det bättre behöver vi dyka ner i strukturen av HubSpot. Vanligtvis ser vi team använda en mängd olika verktyg och system på olika organisationer, vilket försvårar samarbetet.

Med hjälp av HubSpot kommer du att kunna effektivisera samtliga insatser över dina försäljnings- och marknadsföringsteam, och skapa end-to-end-processer som hjälper dig att generera, vårda och konvertera leads.

FÖRDEL #2 INTUITIVT LEADHANTERING

Till skillnad från andra ledande CRM-leverantörer erbjuder HubSpot en ren och intuitiv hantering av leads, vilket är väsentlig för en skalbar och kostnadseffektiv försäljning. Detta möjliggör verkligen för team att snabbt komma igång, medan CRM-systemet automatiskt hanterar processerna och spårar varje interaktion, vilket med fördel skapar anpassade och automatiserade pipelines. 

Utöver det erbjuder HubSpot också flera lösningar som kan öka och optimera generering, vård och konvertering av leads. Genom att använda dessa verktyg kommer ditt team kunna spåra hur och när besökare kommer in på din webbplats, deras intresse och sedan därigenom skapa personliga kontakter.

 

FÖRDEL #3 HÖGT VÄRDE FÖR PENGARNA 

HubSpot ger samtliga företag ett högt värde för pengarna oavsett storlekar eftersom det börjar med en gratisperiod. Du kan därifrån sedan uppgradera i takt med att ditt företag växer.

Även om det finns flera gratis mjukvaruverktyg online, som erbjuder företagsägare olika fördelar utan kostnad, erbjuder de väldigt lite gällande värde. HubSpot å andra sidan möjliggör för företag att accelerera tillväxten snabbt med ett brett utbud av kraftfulla verktyg och funktioner samlat på samma ställe.

I samband med att ditt företag växer kommer du kunna gradvis uppgradera och integrera automatiserade försäljnings-, marknadsförings- och servicefunktioner, vilket möjliggör att du kan skapa ännu mer värde för dig och dina kunder.

FÖRDEL #4 AVANCERAD ANALYS OCH RAPPORTERING

HubSpot erbjuder lättanvända och no-code analytiska verktyg som möjliggör för organisationer att mäta prestanda med inbyggd analys, visuella dashboard och anpassade rapporter.

Även om dessa analyser inte är de bästa, är det ändå mer än tillräckligt för de flesta försäljnings- och marknadsföringsteam att bli mer datadrivna och fatta smartare beslut för mer omfattande kampanjer.

Några av de många fördelarna kan vara att spåra en kunds cykel och alla interaktioner med relevanta touch-points, samt att analysera din webbplats prestanda. De hjälper dig även att jämföra nyckelmetriker, som sessioner och konverteringsfrekvens, eller att framställa detaljerade rapporter för var och en av dina försäljnings- och marknadsföringskanaler.

FÖRDEL #5 ACCOUNT BASED MARKETING - ABM

HubSpot erbjuder ett intuitivt ABM-programvaruverktyg som tidigt hjälper dig att sålla bort mindre värdefulla företag genom mer fokuserade tillväxtstrategier. ABM-metodiken hjälper dig att samordna och förena försäljning och marknadsföring, samt att rikta in dig på specifika konton för att skapa högvärdiga köpupplevelsen.

HubSpot ABM-verktyget hjälper dig att komma igång med din ABM-strategi genom automatiserade workflow-mallar. Det möjliggör ett samarbete mellan försäljning och marknadsföring, där all data delas på samma ställe, och slutligen hjälper dig attrahera högvärdiga konton och skapa djupare relationer genom personligt anpassat innehåll.

Allt detta är naturligtvis lätt att spåra och mäta från början till slut!

NYHETER I DIN INKORG

Håll dig uppdaterad om tillväxttrender. Ta emot månatliga insikter kring sälj, playbooks och mycket mer.

PRENUMERERA PÅ NYHETSBREV

insikter

se alla

ÖKA DINA INTÄKTER

KOM IGÅNG
Corinne Cotteverte - Accelerating B2B Growth
Simone Bendtsen - Assisting B2B Companies in Growing
Valdemar Gyldendal - Business Development Manager
100+
Över 100 varumärken använder VAEKST.