VAEKST hjälpte SCLogic, en amerikansk programvaruleverantör för fastighetsförvaltning, att expandera till Norden, Storbritannien och Australien genom Outbound Sales.
Vid kontraktstiden fokuserade SCLogic främst på att digitalisera post samt spårning och hantering av inkommande paket. Mjukvaruleverantören ville skala upp sitt erbjudande, och Med Vita huset som referens var de redo att testa den nordiska marknaden. Med få kunskaper om kulturella och industriella skillnader, en svag bas med leads, och en liten lokal närvaro behövde företaget en lokal partner för att generera säljkvalificerade leads (SQLs) samt undersöka om det fanns en product-market fit.
VAEKST utvecklade en Outbound Sales-strategi där en initial segmentering-, targeting- och positioneringsstrategi formulerades. Efter att ha genomfört outreach och analyserat interaktioner, identifierades universitet som det mest lämpliga segmentet. Genom att anpassa positionerings- och targetingstrategin för det specifika segmentet, skapade VAEKST kontakter på ett framgångsrikt sätt.
Den nordiska strategin var en framgång. Därför ville företaget skala upp och även inkludera Australien, Nya Zeeland och Storbritannien. VAEKST lyckades generera 32 SQLs tvärsöver samtliga länder, leverera handlingsbara marknadsrapporter och effektivt hjälpa till med att genomföra klientens marknadsinträdesstrategi. Idag fortsätter företaget att etablera sin position i Norden genom att samarbeta med VAEKST.